Mensen – op het werk of thuis, in teams of alleen – moeten hun tijd optimaal benutten. We leven in een wereld met meer apparaten dan mensen en we creëren meer data dan mensen kunnen verbruiken. Het tempo van verandering is sneller dan ooit. Technologie heeft geleid tot verstoringen in onze persoonlijke en professionele levens.
De Werkplek ontwricht
- 2x het aantal teams vergeleken met 5 jaar geleden
- 90% van de data in de wereld werd de afgelopen 2 jaar gecreëerd
- 4x toename van het aantal mensen dat op afstand werkt in de afgelopen 10 jaar
- 50% van de arbeidskrachten bestaat tegen het jaar 2020 uit millenials
Door het stimuleren van de werknemersbetrokkenhei worden digitale werkplekken gecreëerd waar arbeidskrachten discretionaire bijdragen leveren aan de effectiviteit van het bedrijf. Werknemers wiens doelen aansluiten bij de missie van de organisatie zijn vaak enthousiastere bijdragers aan het team en dat resulteert in betere bedrijfsprestaties.
Het expliciete doel van digitale werkplekken is het formeren van een klantachtige computerervaring waardoor teams effectiever kunnen werken en gezamenlijke creatie naadloos tot stand komt.
Als consument hebben de meeste werknemers een groeiende kennis van digitale vaardigheden die door de meeste bedrijven niet worden benut.
Strategieën op het gebied van digitale werkplekken benutten opkomende slimme technologieën en mensgericht design, beveiliging en conformiteit om dynamische, nietroutinematige werkzaamheden te ondersteunen. Productiviteitstools moeten anticiperen op onze behoeften, prioriteit geven aan wat voor ons het belangrijkste is, op natuurlijke wijze werken – aanraking, stem, gebaar –en nieuwe ervaringen mogelijk maken.
De veranderende aard van het werk vereist een aanzienlijke mate van zelfstandigheid van de werknemers en dit wordt niet goed ondersteund door de bestaande technologie-infrastructuur. Elk apparaat moet een “eigen apparaat” kunnen worden zodat de inhoud altijd beschikbaar is, ongeacht de locatie, het apparaat of het platform.
De Digital Workplace is een essentieel onderdeel van de Digitale Transformatie van elke onderneming. Mensen moeten immers sterk gemaakt worden om in de toenemende automatisering hun rol te kunnen spelen en toegevoegde waarde te leveren.
– Marc Dries, CEO Spikes
We zullen in toenemende mate leven en werken in een realtime informatieomgeving. In deze omgeving wordt niet de informatie maar de menselijke aandacht de schaarse hulpbron.
Menselijke aandacht is schaars in al deze overvloed
– Satya Nadella, CEO Microsoft
Hoe kunnen we deze snel bewegende stroom aan data, informatie en conversaties in goede banen leiden zonder dat we afgeleid of overstelpt raken? Lees hier meer over in onze whitepaper.