Laatste update:

Nieuwe Spikees: Welkom Valerie & Steven

Valerie Jacob en Steven Schoovaerts startten de afgelopen maand als nieuwe Spikees. Wij waren benieuwd naar hun eerste indruk en werkervaring bij Spikes.

Hey Valerie & Steven, jullie werken nog niet zo lang bij Spikes, hoe was het om hier te starten?

Steven: Ik voelde mij vanaf dag 1 heel welkom. Er was een fijne ontvangst en leuke sfeer. Dit gaf mij meteen een goed gevoel.

Valerie: Ik deel dezelfde ervaring als Steven. Voor mij als schoolverlater is Spikes mijn eerste werkervaring. Ik werd heel hartelijk ontvangen zowel door mijn team als door de andere collega’s. Daarnaast krijg ik hulp langs alle kanten om mij verder wegwijs te maken.

Kunnen jullie even kort uitleggen wat jullie jobs inhouden?

Steven: Ik ben een Customer Succes Manager. Mijn hoofdtaak is om een klantenrelatie op te bouwen en te onderhouden. Het gaat vooral om een lange termijn relatie. We bekijken samen welke noden er zijn op IT-vlak en vertalen het technische naar het menselijke om tot een goede match te komen. Het doel is om de klant succesvol te laten (samen)werken en tevreden te houden.

Valerie: Ik ben een Junior support medewerker. Dit houdt in dat ik op de service desk werk en ondersteuning biedt aan klanten die IT problemen ondervinden.

Waarom kozen jullie voor Spikes als werkgever?

Steven: Ik was bewust op zoek naar een bedrijf dat inzet op menselijkheid en samenwerking. Daarnaast sprak ik over Spikes met een vriend en vertelde hij dat er veel toffe ‘gasten’ werken bij Spikes en dat de CEO ook een toffe pee is. Spikes doet inderdaad wat het belooft en zorgt ervoor dat mensen met goesting samenwerken.

Valerie: Voor mijn eerste werkervaring was ik op zoek naar een job met veel toekomstperspectief en opportuniteiten. Daarom koos ik voor de IT-sector. Omdat ik hierin nog geen achtergrond had en nog veel moest bijleren, was support-medewerker de uitgelezen kans. Naarmate ik meer begon op te zoeken over Spikes en zowel de website, Instagram, Facebook als LinkedIn bekeek, werd ik steeds enthousiaster. Dit enthousiasme werd alleen maar bevestigd tijdens de sollicitatiegesprekken met Juan, ChristopheAxel… Bij Spikes is het niet enkel een verkooppraatje, maar het menselijke komt effectief terug in de bedrijfscultuur. Kortom de sector, mogelijkheden en bedrijfscultuur spraken mij enorm aan.

Hoe springt Spikes er voor jullie uit als werkgever?

Steven: Bij Spikes zit ‘menselijkheid’ in het DNA. Het bedrijf volgt geen script, maar dit komt van de mensen zelf. Het zorgt er effectief voor dat mensen elke dag met goesting samenwerken.

Valerie: Spikes probeert rekening te houden met wat je graag doet en naar waar je wil groeien.

Waar kijken jullie naar uit in de toekomst bij Spikes?

Steven: Het Customer succes management, samen met Axel en Alexander, meer vorm en structuur geven en er ‘volle bak’ voor gaan.

Valerie: Ik hoop nog heel veel bij te leren en dat ik zo mijn team mee kan ondersteunen zodat Spikes verder kan groeien.

Waar halen jullie goesting uit in het werkleven en wat willen jullie bereiken in de toekomst op professioneel vlak?

Steven: Samen doelen bereiken geeft mij veel voldoening. Daarnaast zijn samenwerken met plezier en de klanten gelukkig maken ook heel belangrijk.

Valerie: Als teamplayer haal ik ook veel voldoening uit samenwerken, samen groeien en resultaten behalen. 

Bedankt Valerie & Steven voor het interessante interview. Wij wensen jullie nog heel veel succes & goesting toe als Spikees!

Categorieën

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Gerelateerde content