Laatste update:
Onlangs startten er 3 nieuwe Spikees die ons sales team komen versterken. Ontmoet Mathieu Vossen, Hendrik De Brouwer en Philippe Dingemans, onze business developers. Zij zullen in de toekomst onze aanpak “Engage to be wise” mee in de markt zetten. Ik interviewde hen op dinsdag 16 juli om met hen te praten over hun eerste indruk van Spikes en over hun nieuwe uitdaging.
  • Jullie zijn alle 3 ‘business developer’ bij Spikes, wat houdt dit juist in?  

Hendrik: Samen met Philippe doe ik sales voor de Business Unit ‘ Engage’. Wij willen vooral actief prospecteren naar opportuniteiten. Dit wil zeggen dat we op zoek gaan naar vooruitziende bedrijven die we aan de hand van onze technologie succesvol kunnen maken. We bekijken welk businessplan we kunnen uitwerken op maat van ondernemingen.

PhilippeHet Engage-verhaal staat voor het optimaliseren van de bytes en behavior. Daarmee wil ik zeggen dat alleen de juiste tools en workflows aanbieden niet voldoende is, je moet ook zorgen voor een zekere coaching en ondersteuning van de medewerkers en daarvoor hebben we een uniek concept Engage ontwikkeld. Dit zorgt ervoor dat mensen productiever en efficiënter kunnen samenwerken.

Mathieu: Ik ben Business Developer voor de Business Unit ‘Be Wise’. Momenteel hou ik me vooral bezig met het vormgeven en uitdragen van het ‘Spikes’ verhaal om relaties te kunnen opbouwen en daaruit een win-win situatie te creëren. 

Zonder Engage is er geen Be WiseEngage legt het fundament waarop Be Wise in de toekomst innovatief kan verderbouwen. 

  • Wat is het verschil tussen ‘Be Wise’ & ‘Engage’?  

Zoals voorgaand aangehaald optimaliseert Engage de samenwerking en productiviteit van medewerkers in bedrijven met bestaande en nieuwe tools. We bekijken wat de medewerkers in een bedrijf dagdagelijks doen en welke tools ze hiervoor gebruiken en of dit efficiënter/vlotter kanBij dit geoptimaliseerd proces hoort ook coaching en opvolging van de eindgebruikers.  

Be Wise werkt samen met klanten die reeds een goede basis hebben betreft de bestaande tools, maar nog meer vooruit willen denken. Hiervoor gaat Be Wise tools herprogrammeren of ‘uitvinden’ op maat van die klanten. Om slimmer samen te werken wordt hiervoor ook vaak gebruik gemaakt van onze Data & AI oplossingen. 

MathieuIk ging opzoek naar een kwalitatieve en interessante nichespeler. Daarnaast was ook de bedrijfscultuur van Spikes een belangrijke doorslaggevende factor. De oprechte menselijkheid en flexibiliteit zijn een grote plus. 

Hendrik: Voornamelijk door de structuur en gedrevenheid van de medewerkers. Spikes is niet bang om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Daarnaast had ik goede gesprekken met Business Unit Director Stijn Eyckmans en zag ik mijzelf tussen de werknemers van Spikes. 

Philippe: In bijberoep organiseer ik testritten voor Cowboy (elektrische fietsen) en zo leerde ik Stijn Eyckmans kennenwe hadden meteen een klik. Het verhaal rond Engage draait rond mensen en in combinatie met mijn affiniteit voor IT was dit een perfecte match. IT verandert zo snel, maar Spikes heeft een zeer duidelijke visie hoe software mensen helpt om efficiënter samen te werken en daar wil ik heel graag deel van uitmaken.

  • Wat is het verschil met jullie vorige werkgevers?  

Philippe: Spikes heeft een goede bedrijfscultuur die ik nog niet vaak heb meegemaakt bij vorige werkgevers. Daarnaast zijn er geen politieke spelletjes, iedereen wil vooruit en is echt klantgericht. En dat is zeer leuk.

Mathieu: Ikzelf presteer het best onder vertrouwen en vrijheid. Resultaten blijven natuurlijk belangrijk, maar de weg ernaartoe kan ik bij Spikes zelf bepalen.

Hendrik: Voor mij is dit vooral de structuur binnen het bedrijf. Er is weinig hiërarchie en een open cultuur. Zowel Spikes als onze klanten willen vooruit en hebben dezelfde visie. 

  • Waar kijken jullie naar uit in de toekomst bij Spikes?  

Philippe: De komende 2 jaar meer het verhaal van Engage to Be Wise finetunen. We voelen dat de markt echt nood heeft aan onze oplossingen en ik wil bedrijven hierin helpen om succesvol te worden en te blijven. We moeten leren van onze klanten om onze oplossing nog beter maken. Daarnaast willen we meer de reflex maken om wat Be Wise bouwt, in een standaardproduct te gieten. Hieruit kan een soort Spikes MarketPlace onstaan. 

Hendrik: Spikes in veel grotere mate bekend maken bij KMO’sWe zijn te bescheiden, we doen heel interessante dingen en hiervan zijn te weinig bedrijven op de hoogte. 

Mathieu: Mijn doel is om een vast klantenportfolio uit te bouwen en hiervoor de beste service te bieden. 

  • Wat is voor jullie een ‘TOP deal’? 

MathieuDit is voor mij niet persé geldgerelateerd, maar eerder een goede vertrouwensrelatie opbouwen met de klant. Dat de klant van Spikes weet dat er goed werk wordt geleverd en dat een volgende samenwerking bijna vanzelf tot stand komt. 

Hendrik: Wanneer alle partijen zich aan de gemaakte afspraken houden en alle voorwaarden van de overeenkomst kloppenEen goede deal is ook wanneer het resultaat nog beter is als verwacht en alles transparant verloopt. Kortom een goede service leveren. 

Philippe: Een topdeal voor mij is wanneer de klant zo tevreden is dat hij aanbevelingen doet bij andere bedrijven. Als een klant bij wijze van spreken zelf gaat verkopen. 

Dankjewevoor dit interview! En veel succes bij het succesvol in de markt zetten van Engage to Be Wise! 

Categorieën

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Gerelateerde thema's

Gerelateerde content

Over mijn studentenjob bij Spikes…

“Mensen met goesting doen samenwerken” zo luidt de missie van Spikes. En deze wordt…