Een IT-infrastructuur die de externe werknemer ondersteunt

‘De werkplek van morgen’ blijft een zeer actuele uitdaging. Werk is voor veel werknemers al lang niet meer gekoppeld aan een plaats, een tijdstip of zelfs een specifiek apparaat. Denk maar aan alle externe werknemers (sales, consultants, techniekers, etc..) binnen jouw organisatie? Deze externe werknemers zijn er in alle soorten en maten, maar door het feit dat ze niet op kantoor zijn en dus niet in de buurt van collega’s hebben ze een aantal gemeenschappelijke problemen. Om te zorgen dat je (externe) werknemers kunnen slagen in hun werk, is het belangrijk dat je ze de hulpmiddelen en infrastructuur geeft die ze in staat stellen zo productief mogelijk te zijn. 

De externe medewerker ondersteunenEr bestaat niet slechts één type externe werknemer. Externe werknemers kunnen mensen zijn die op reis zijn, die op meerdere locaties werken, van thuis uit, of die zich verplaatsen tussen verschillende tijdzones. Waar ze ook zijn, ze hebben voor hun werk nog steeds toegang nodig tot informatie en bestanden. En velen van hen moeten de mogelijkheid hebben om met hun team samen te werken alsof ze bij elkaar in dezelfde ruimte zaten. Voor het ondersteunen van een gevarieerd team van externe werknemers is belangrijk eerst de verschillende noden of types in kaart te brengen en voor elk van hen een veilige en aanpasbare technische infrastructuur te voorzien. Wanneer je weet met welke uitdagingen externe medewerkers vaak te maken hebben, kun je zorgen dat je team de connectiviteit en flexibiliteit krijgt die het nodig heeft. Lees meer over virtuele teams in onze blog: ‘Waarom virtuele teams vaak falen. 7 lessen uit de praktijk’

 

Download de whitepaper

In deze whitepaper bespreken we de verschillende typen externe werknemers die je team kunnen versterken en hoe je hen kan ondersteunen door de juiste tools in te zetten. We bekijken hun behoeften op het gebied van techniek en bespreken hoe Office 365 je kan helpen om ze meer controle te geven over hun manier van werken.

  • * verplicht veld
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Meer over de Moderne Werkplek

 

De moderne werkplek;

Een opportuniteit voor de business manager

Met alleen technologie help je medewerkers en organisaties niet. Het gaat erom dat iedereen zich die technologie eigen maakt en daardoor zijn werk beter kan doen. Om gemotiveerd te zijn, heeft de medewerker een werkplek nodig die hem of haar ondersteunt met het dagelijks werk vlotter en mobieler uit te voeren.

De beveiligde werkplek;

Een pragmatische aanpak voor IT

Dé uitdaging voor IT, is dus om die moderne werkplek concreet vorm te geven op een zowel flexibele als beveiligde manier. Dit vraagt om een duidelijke visie, heldere werkafspraken en de juiste inzet van tools. Maar waar moet je allemaal aan denken? Spikes helpt je om de ideale werkplek voor iedere medewerker te realiseren.