Op mijn eerste werkdag werd ik meteen erg warm onthaald door Michelle, de Happiness Officer. Zij nam namelijk de tijd om me rond te leiden door het kantoor en me aan iedereen voor te stellen. Als ijsbreker kon dit zeker tellen en ik wist meteen ook waar en bij wie ik moest zijn met mijn dringende vragen. Bijgevolg smolten mijn initiële zenuwen weg en maakte ze plaats voor een zeker “zin-om-er-in-te-vliegen” gevoel.
En dat gevoel werd meteen omgezet in daden. We kregen een laptop, een vette headset en enkele andere gadgets en vervolgens een heldere uitleg over ons takenpakket van Jolien, de Marketing Officer. Deze bevatte veel uiteenlopende taken, zoals het vertalen van de site, updaten van de CRM en het afnemen van een tevredenheidsenquête. Daarbuiten hebben we ook enkele brainstormsessies en meetings mogen bijwonen en kwam er zelfs een beetje mediawerk aan te pas. Zo mocht ik een paar drafts maken voor een nieuwe LinkedIn banner, dus qua takenpakket geen klachten.
Maar wat me het meeste zal bij blijven na mijn korte tijd bij Spikes is de bedrijfscultuur. Iedereen was er erg open en zocht actief contact met ons op. Er was enorm veel ruimte voor openheid en humor, iets wat ik vaak miste in bedrijven waar ik in het verleden voor gewerkt heb. Mijn collega’s leken zich stuk voor stuk goed te voelen hier en dat straalde ook af op ons. Het voelde nooit “raar” om iemand om hulp te vragen en ook onze suggesties konden steeds op een luisterend oor rekenen, wederom iets dat niet altijd evident is.
Ik heb enorm genoten van mijn kleine maand bij Spikes. Dikke merci!
– Arno Broos, Jobstudent Marketing