Laatste update:

Customer Support Officer: Valerie Jacob

Valerie startte 2 jaar geleden bij Spikes als Customer Support medewerker. Zonder enige technische achtergrond is ze in 2 jaar enorm gegroeid en dat bespraken wij graag met haar:

Hoi Valerie! Eerst en vooral bedankt om even tijd vrij te maken. Belangrijkste vraag eerst, hoe is het om bij Spikes te werken?

Heel fijn. Toen ik net startte bij Spikes had ik enkele vooroordelen over IT-bedrijven. Ik was bang dat het een echte mannenwereld zou zijn, waar ik moeilijk mijn ‘mannetje’ zou kunnen staan en niet geaccepteerd zou worden. Na 2 jaar bij Spikes kan ik zeggen dat mijn vooroordelen totaal mis waren. Ik werd vanaf dag 1 geaccepteerd en omarmd in mijn team (dat bestaat uit enkel mannen). Ook buiten het team werd ik warm onthaald. Ik kan bij iedereen terecht met vragen en over de teams heen proberen we elkaar zo goed mogelijk verder te helpen.  

De sfeer is dus dik oké, ik zie bijna al mijn collega’s als frollega’s (samentrekking collega’s & friends). 

Wat houdt jouw job als customer support medewerker juist in?

Binnen support heb ik een gevarieerde & open rol. Dit wil zeggen dat ik veel vrijheid krijg en niet in een specifiek ‘kotje’ gestoken word. Ik doe zowel support als upselling als andere pro-actieve zaken. Een voorbeeld hiervan is klanten helpen bij hun upgrade naar Windows 11, het implementeren van nieuwe applicaties/servers en nieuwe configuraties voor endpoint management/security, opvolging, zien dat alles correct verloopt. Deze afwisseling vind ik zeer aangenaam.  

Bij support/customer services ben ik vooral bezig met 1e en 2e lijn support. Dit maakt dat ik mijn kennis over de technische zaken up to date hou en elke dag nieuwe dingen bijleer. Ik kom vanuit een niet-technische achtergrond waardoor deze brede basis ideaal is. 

Hoe ben je 2 jaar geleden bij Spikes terechtgekomen?

Ik ben een heel leergierig persoon met een diploma geschiedenis. Wanneer ik op zoek ging naar een baan ondervond ik al snel dat deze studierichting beperkte carrièremogelijkheden met zich meebrengt. Daarom ging ik nadenken over andere sectoren waar ik wel elke dag kan bijleren. Zo kwam ik uit bij de IT-sector, die snel groeit en innoverend is. Het was een gok omdat ik niet wist of deze sector mij zou liggen, maar ik kan tot op heden zeggen dat het zeker een match is. Ik ben Spikes heel dankbaar voor de kansen die ik gekregen heb en nog steeds krijg. 

Waar haal je het meeste voldoening uit?

De uitdaging, diversiteit, het continu efficiënter maken van processen en alle innovatie die hiermee verbonden is. 

Voor welke klanten werk je?

Momenteel ben ik voornamelijk actief aan het werken voor klanten uit de advocatuur, notariaat en medische sector en ga ik regelmatig bij hen on-site te werk. Daarnaast ben ik ook actief bij middelgrote tot grote bedrijven met implementaties van Windows 365.

Wat was tot nu toe al jou meest memorabele moment bij Spikes?

Tijdens de Corona-periode was ik nog maar net in dienst bij Spikes. Als event deden we een ‘hybride’ biertasting begeleid door Sara Immegeers. Het was een super leuke sfeer, veel gelachen, lekkere biertjes geproefd. Ik was meteen op mijn gemak. Vanaf dat moment wist ik dat Spikes een match was! 

Spreekt een job als Customer Support Medewerker jou ook aan? Bekijk dan zeker onze vacature Junior Customer Support Medewerker!

 

Valerie Jacob

Valerie Jacob

Customer Support Officer

Categorieën

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Gerelateerde content