Connected Customer

Connected Customer: technologische innovatie

Vele bedrijven voelen de hete adem van de technologische innovatie in hun nek. De wereld verandert, de markt verandert en de mindset verandert. Een cd kopen we allang niet meer. Nu hebben we een abonnement bij streamingdiensten. Diensten die altijd werken en beschikbaar zijn. Een veranderende markt en mindset zijn uitdagingen waar bedrijven een antwoord op moeten geven. Door diensten aan te bieden met een toegevoegde waarde maken ze die transitie mogelijk. En dan worden deze uitdagingen opportuniteiten.

OQuila, een dochteronderneming van Spikes, bouwt IoT-platformen die ervoor zorgen dat relevante eigenschappen van verkochte producten continu gemonitord worden dankzij geconnecteerde sensoren en een centraal dataplatform.

Met die nieuwe verworven inzichten kan jouw organisatie aan de slag. Lanceer nieuwe diensten, toon zinvolle alerts voor je klantendienst of deel waardevolle gebruiksinformatie met je collega’s van R&D en Marketing. De mogelijkheden van slimme en gerichte data zijn eindeloos.

Hoe we dit aanpakken

Zo’n nieuwe strategie is ingrijpend. OQuila’s plan van aanpak brengt structuur in deze verandering. Gebaseerd op de business case van de klant, definiëren we de architectuur van de doeloplossing. Deze moet rekening houden met verschillende complexiteiten: huidige systemen, aantal klanten, locatie van de klanten, en type producten.

Aanvullend zijn Azure’s IoT diensten als IoT Edge, IoT Hub, Stream Analytics en Times Series Insight de juiste technische bouwstenen van zo’n architectuur.

Na het verzorgen van de technische basis bouwen we een eerste testopstelling; een Proof of Concept, vaak bij één klant voor één enkel product. Met de inzichten uit de testopstelling transformeren we deze naar een operationele oplossing door nieuwe functionaliteiten of klanten toe te voegen en te integreren met andere systemen.

Klantencase
OQuila helpt Alertis innoveren dankzij IoT