Kennisbundeling en kennisdeling zijn van het grootste belang voor alle kenniswerkers binnen de advocatuur en dit ongeacht de praktijkgroep waarin ze zich bevinden. Het vormt de basis voor efficiënter (samen)werken en het intern delen van de beschikbare (praktijkspecifieke) kennis .
We merken echter dat data nog regelmatig ongestructureerd wordt opgeslagen, vaak verloren gaat in de massa en/of gecentraliseerd is bij één persoon met een specialisatie in een specifiek praktijkgebied. Dit belemmert de effectiviteit en productiviteit van de verschillende (nieuwe) partners en medewerkers aanzienlijk.
Door AI te integreren in de dagelijkse workflows, kunnen advocatenkantoren: juridische documenten organiseren en centraliseren, inzichten vergaren door complexe juridische data te analyseren en de consistentie en nauwkeurigheid van juridische documenten verbeteren door automatische controles en updates uit te voeren. Bovendien draagt AI bij aan het verbeteren van de samenwerking binnen teams door kennisdeling te faciliteren en ervoor te zorgen dat iedereen toegang heeft tot de meest actuele en relevante informatie.
Het opbouwen van eigen praktijkspecifieke AI-kennismodellen of Large Language Modellen (LLM’s) die garant staan voor een compliant kennisdeling zou vandaag in elk kantoor hoog op de agenda moeten staan. Dit onderscheidt u van elk ander kantoor.
Maar nog veel belangrijker: het opbouwen van een brede basiservaring in het gebruik van AI-tools – met alle gaven en gebreken – is een stap dat niet mag/kan overgeslaan worden.
Tijdens deze middagsessie leer je aan de hand van live praktijkcases hoe je:
- wat de rol van praktijkspecifieke kennismodellen in de advocatuur is
- wat de obstakels zijn waar collega kantoren tegenaan lopen en welke lessen we hieruit kunnen trekken
- wat een best-practices aanpak is om versneld een basiservaring op te bouwen binnen de vele praktijkgroepen
- hoe je dit kan aangrijpen om een solide basis te bouwen en toekomstgericht te werken
Kortom, een unieke kans om ontdekken hoe AI binnen de advocatuur kan geïntroduceerd worden om tot een efficiëntere en effectievere dienstverlening te komen.