Belangrijk voor interne communicatie
Interne communicatie is natuurlijk altijd belangrijk geweest, maar in thuiswerktijden is het extra essentieel om goed met elkaar te communiceren. “(Video)bellen bleek een efficiënte manier om in contact te blijven”, aldus Jan. “Toen onze oude applicatie verdween, zaten we dus met een groot probleem.”
Gelukkig was er ook snel de oplossing: Teams Voice. “Niet alleen kan het systeem alle telefoonnummers en computers met elkaar verbinden, het weet ook perfect wie beschikbaar is en wie niet. Zo hangen we nooit vruchteloos aan de lijn en wordt er niemand gestoord tijdens een (video)call met een andere collega of klant.”
Klanten blijven tevreden
“Ook onze klanten moeten zo snel mogelijk en zo persoonlijk mogelijk geholpen worden”, gaat Jan verder. “Teams Voice is slim genoeg om te weten naar wie die moet doorverwijzen. De klant komt dus meteen bij de juiste en eerst beschikbare medewerker terecht en hoort niet eerst een keuzemenu of wachttoon. Dat werkt veel persoonlijker en directer, wat duidelijk een groot pluspunt is. Bovendien kan het systeem zowel naar vaste telefoonnummers, gsm-nummers als simpelweg naar de laptop doorschakelen: erg handig!”
Waarom Spikes?
“Wij werkten al enkele jaren samen met Spikes. Omdat we al goede ervaringen hadden met het bedrijf als IT-partner, was de keuze snel gemaakt. Bovendien was het heel duidelijk dat de medewerkers de nodige know-how in huis hadden om samen met ClearMedia Teams Voice eenvoudig te integreren.”
“Wij kunnen dus, ongeacht de werksituatie, overal supergemakkelijk werken. Wij zijn heel wat flexibeler dan vroeger, aangezien mensen zowel intern als extern eenvoudig worden geconnecteerd. Een aanrader!” sluit Jan af.