• Home
  • Inspiratie
  • Spikes biedt volledig data- en analytics -aanbod door krachtbundeling met OQuila
Laatste update:

Partnership alert: Spikes & OQuila

NLP-data én IoT-inzichten: Spikes biedt volledig data- en analytics -aanbod door krachtbundeling met OQuila

5 jaar geleden was Spikes betrokken bij de oprichting van OQuila en sindsdien is de samenwerking enkel nauwer geworden. De twee bedrijven vullen elkaar uitstekend aan. Spikes focuste zich tot die tijd op NLP-data om klanten slimmer te laten samenwerken. Sinds het bedrijf de krachten bundelt met OQuila, kan het een compleet data- en analytics-aanbod bieden aan klanten. Hoe zij daarvan profiteren? Ze kunnen nóg meer concurrentievoordeel behalen.

Complementair aanbod: krachtenbundeling leidt tot synergie

OQuila zorgt voor concrete analytics-oplossingen die bedrijven helpen evolueren naar data-gedreven organisaties. Vanaf het prille begin legt OQuila de focus op IoT- en digitaliseringsoplossingen voor de industrie. Zo haalt het bijvoorbeeld data uit machines en begeleidt het bedrijven bij het inzetten van (IoT-)data om hun klanten diensten te bieden en dit steeds nauwgezet op te volgen via IoT remote monitoring. Later heeft OQuila zijn aanbod uitgebreid met een end to end data- en analytics-aanbod — naast IoT biedt het nu ook moderne dataplatformen-, reporting- en analytics-oplossingen.

Al vrij snel merkten Spikes en OQuila dat een intensievere krachtenbundeling tot veel synergie zou leiden. Het resultaat: een nog vollediger aanbod voor gemeenschappelijke én nieuwe klanten.

Méér concurrentievoordeel: nieuwe databronnen omzetten in inzichten

Stel, first-line-workers in een productieomgeving hebben informatie nodig om samen te werken; het samenvoegen en analyseren van verschillende relevante databronnen faciliteert deze samenwerking. De operator in diezelfde productieomgeving kan zijn of haar productiviteit optimaliseren doordat werkopdrachten dynamisch worden aangepast op basis van realtime IoT-data. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat medewerkers zich beter betrokken voelen bij de organisatie. Dit is slechts één van de vele voorbeelden waar klanten kunnen profiteren van de nauwere samenwerking tussen Spikes en OQuila.

Net als Spikes, is OQuila ook een Microsoft-partner die data inzet om klanten beter te bedienen. Samen zullen de twee partners nieuwe databronnen omzetten in inzichten en integreren in de manier van samenwerken. Het is bijvoorbeeld mogelijk om IoT-inzichten naar een Microsoft 365-applicatie te brengen. Via OQuila’s digital factory kan men de productievloer digitaliseren zodat men efficiënter en slimmer kan samenwerken. Als gevolg van dit alles zijn klanten in staat om veel concurrentievoordeel te behalen.

Kort gezegd, de nauwere samenwerking maakt het plaatje compleet. Wanneer je inzichten in alle mogelijke nieuwe databronnen hebt, zijn de opties onuitputtelijk — en de goesting om deze te realiseren óók!

Ben jij benieuwd wat AI en IoT voor jouw organisatie kan betekenen? Geloof jij dat je nog meer uit je data kan halen? Wij ook! Wij beantwoorden met plezier al jouw vragen! 

Categorieën

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Gerelateerde content

Snelle successen bij NIS2

In deel 1 van deze blogserie bespraken we met Bart Saels, teamlead voor de customer-service-…

NIS2 voor de zorg: wat houdt het in en geldt dit ook voor jouw organisatie?

Wat houdt het in en geldt dit ook voor jouw organisatie?