Medewerkers op de productievloer staan als operators het dichtst bij de core processen van een productiebedrijf. Helaas krijgt de operator niet altijd de informatie die hij nodig heeft op het juiste moment én op een efficiënte manier. Omgekeerd, ziet, hoort en weet de operator veel. Deze informatie kan de operator niet gemakkelijk delen met de bedrijfsvoering of hij voelt zich niet gehoord.
Medewerkers die de baan opgaan om bij de klant een onderhoud uit te voeren, vertrekken vaak met onvolledige informatie. Hierdoor hebben deze onderhoudstechniekers niet de juiste tools of specialisatie om het probleem te verhelpen, waardoor interventies opnieuw ingepland moeten worden en er reputatieschade ontstaat.
In dit webinar willen we jullie graag informeren over de verschillende mogelijkheden om deze medewerkers te engageren en elke dag slimmer met goesting te doen samenwerken. Denk hierbij aan Microsoft Viva, Microsoft Teams en Microsoft Power Platform. Dit doen we niet alleen, maar samen met onze partner OQuila, specialist op het vlak van Industrial Internet of Things en Azure Data en Analytics oplossingen. Tijdens het webinar zullen we een aantal concrete use cases aanhalen waarin de operatoren en onderhoudstechniekers echt het verschil maken:
- De uitdagingen van operators en andere firstline medewerkers vandaag
Patrick Viaene, Microsoft 365 BG Lead licht jullie graag de moderne werkplek van een firstline medewerker toe.
- De Digitale Feedback Loop in een productiebedrijf
De operator op de productievloer krijgt niet altijd de informatie die hij nodig heeft op het juiste moment en op een efficiënte manier. Omgekeerd, ziet, hoort en weet de operator veel. Deze informatie kan de operator niet gemakkelijk delen met de bedrijfsvoering of hij voelt zich niet gehoord. Rebekka Van Acker, CEO van OQuila zal toelichten hoe deze uitdaging werd opgelost aan de hand van een klantenvoorbeeld. IoT zorgt hier voor de vereiste gegevens die via een duidelijke interface bruikbaar gemaakt worden in de 2 richtingen.
- De Connected Field Service Strategie van een grote speler in technische installaties
Techniekers worden in deze case de baan op gestuurd, vaak met onvolledige informatie. Hierdoor zijn ze dan onderweg voor kleinigheden of hebben ze niet de juiste tools of specialisatie om het probleem te verhelpen. Ook hier licht Rebekka de oplossing op deze uitdaging toe aan de hand van een concrete klantencase. Er werd bij deze klant gebruik gemaakt van IoT en andere Mixed Reality technieken.
- Hoe Microsoft Teams de betrokkenheid en motivatie van operators kan verbeteren
In deze sessie gaat Ben Van Mol, Solution Architect bij Spikes dieper in op hoe Teams de operator en de operations manager dichter bij elkaar kan brengen door productiedata slim in te zetten. Deze oplossing zorgt voor de nodige ondersteuning bij de operatoren, een verbetering van het productieproces en bovenal voor meer verbondenheid.