Laatste update:

AI voor een Efficiëntere Samenwerking

Spikes en Textgain bundelen de krachten om mensen, teams en organisaties slimmer te laten samenwerken dankzij AI.

In het kader van geautomatiseerd kennisbeheer gaat Spikes een exclusief partnership aangegaan met Textgain. Die spin-off van de Universiteit Antwerpen staat voornamelijk bekend om zijn unieke NLP (Natural Language Processing)-oplossingen. De twee bedrijven bundelen de krachten om mensen, teams en organisaties slimmer te laten samenwerken.

Met Natural Language Processing (NLP) worden teksten automatisch geanalyseerd. Waar andere systemen dit voorlopig enkel op het Engels doen, voert Textgain ook analyses uit op de Nederlandse taal. Nu Artificial Intelligence (AI) toegankelijker wordt, is het mogelijk om op deze manier enorm veel tijd te besparen: de technologie zorgt ervoor dat relevante informatie automatisch uit een tekstbestand, e-mail of ander document wordt gehaald en verwerkt.

“Zo kunnen mensen, teams en organisaties slimmer en efficiënter samenwerken. Zo kan een advocaat bijvoorbeeld met een digitale AI-assistent in Word soortgelijke clausules uit andere documenten makkelijk hergebruiken zonder die allemaal te moeten doorkammen. Helpdeskmedewerkers van overheden, reisorganisaties en verzekeringsmaatschappijen kunnen met NLP de talloze e-mails die ze binnen krijgen filteren en een geautomatiseerd antwoord voorzien zodat ze niet alle mails handmatig moeten beantwoorden”, zegt Marc Dries, ceo Spikes.

Als digitale transformatiepartner helpt Spikes mensen, teams en organisaties op een moderne, slimme manier samen te werken en te communiceren. Textgain is onder meer bekend van zijn werk rondom de socialmediamonitoring van polarisatie en fake news. Met explainable AI op Nederlandstalige content zorgt Textgain voor de juiste kennis op het juiste moment.

Ben jij benieuwd wat AI voor jouw organisatie kan betekenen?
Wij beantwoorden met plezier al jouw vragen ! 

 

 

Categorieën

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Gerelateerde content

Snelle successen bij NIS2

In deel 1 van deze blogserie bespraken we met Bart Saels, teamlead voor de customer-service-…

NIS2 voor de zorg: wat houdt het in en geldt dit ook voor jouw organisatie?

Wat houdt het in en geldt dit ook voor jouw organisatie?