Wie is Spikes?

Spikes vertaalt de samenwerkingscultuur van een organisatie naar een functionele digitale werkplek.

Spikes vertaalt de samenwerkingscultuur

Het creëren van interactieve en samenwerkingsvormen komt voor bedrijven steeds centraler te staan. En dit is waar we bij Spikes naar streven! Wij creëren nieuwe digitale samenwerkingsculturen waarin mensen kunnen bijleren, zichzelf kunnen veranderen, en verandering in hun organisatie kunnen aansturen.

Spikes vertaalt de samenwerkingscultuur van een organisatie naar een functionele digitale werkplek. Spikes helpt met duurzaam advies over en implementatie van innovatieve digitale oplossingen die de samenwerking in een zakelijk ecosysteem versterken zodat IT, HR en businessafdelingen beter samenwerken. Spikes is de kennisexpert in het herkennen, optimaliseren en digitaal vertalen van samenwerkingsculturen in een individuele werkplek waar de medewerker graag werkt als in een efficiënte werkplek die toegang geeft tot alle systemen, processen, technologieën nodig om het bedrijf succesvol te maken.

Onze Missie

Wij creëren nieuwe digitale samenwerkingsculturen om een organisatie klantgerichter te maken. Wij maken mensen en teams sterker met cultuur, processen en technologie.

In een wereld waarin zich continu nieuwe situaties voordoen en alles (processen, apparaten, producten, diensten, …), gedigitaliseerd wordt, zijn het enkel de medewerkers van organisaties die het verschil nog kunnen maken. Daar is in vele gevallen een cultuurwijziging voor nodig, en de beschikbaarheid van de juiste processen en digitale hulpmiddelen om hen die mogelijkheden te bieden.

Door IT-technologie op de juiste manier in te voeren, helpen we mensen en teams om op een moderne en veilige manier samen te werken, beter te communiceren, sneller te leren, vlotter veranderingen door te voeren, en zich continu aan te passen aan de wensen van hun klanten.

Voor onze klanten zijn we een partner waarop ze kunnen vertrouwen om hen op langere termijn te ondersteunen bij de voortdurende evolutie die hun organisatie nodig heeft om zich te handhaven in een continu veranderende wereld: van advies, over implementatie tot beheer en ondersteunende dienstverlening.

Voor onze medewerkers bieden we een werkomgeving waarin ze zich kunnen ontplooien en actief bijdragen aan de evolutie van onze dienstverlening en de tevredenheid van onze klanten.

Voor onze aandeelhouders waken we over de groei, de rendabiliteit en de kwaliteit van onze organisatie om hen de grootst mogelijke bedrijfswaarde te geven.

 

 

Onze geschiedenis

Spikes is in 2002 opgericht door Marc Dries vanuit de vaststelling en frustratie dat ERP-systemen medewerkers onvoldoende ondersteunden in diverse vormen van samenwerken. De missie was dus van bij het begin om mensen beter te doen samenwerken met de juiste tools en de juiste processen. (Recent is daar ‘de juiste cultuur’ bijgekomen.)…

Onze waarden

In een snel veranderende markt zijn we gevoelig voor significante wijzigingen in de markt, in de technologie en in de behoeften van onze klanten. Door actief te luisteren naar onze klanten kunnen we vanuit hun positie denken, en zijn we in staat om proactief betere oplossingen te leveren die aangepast zijn aan de omgeving van de klant….

Meer over onze waarden