StepStone

StepStone vertrouwt op Security & Microsoft expertise van Spikes voor een uitgebreide ‘Proof of Concept’

Het juiste talent bij het juiste bedrijf, via de beste tools en processen. Zo zorgt StepStone® voor de perfecte match tussen kandidaten en organisaties. Gestart in 1996, maar ondertussen met ca. 2.500 medewerkers actief in 21 landen. Dagelijks plaatst het team duizenden jobaanbiedingen online, en de websites worden meer dan 55 miljoen keer per maand bezocht. Dat brengt heel wat uitdagingen met zich mee.

StepStone biedt ook diensten aan in andere Europese landen en de rest van de wereld dankzij strategische samenwerkings -overeenkomsten met toonaangevende online rekruteerders in de betreffende markten. Het unieke bereik biedt de groep de mogelijkheid tegemoet te komen aan alle rekruteringsbehoeften van grote en kleine ondernemingen wereldwijd, zowel voor eenmalige werkaanbiedingen als voor grootschalige rekruteringsprojecten. Al die activiteiten, de verschillende devices, documenten en persoonlijke data… spannende tijden voor security!  En laat dat nu net zeer vertrouwd terrein zijn voor Spikes.

Dat StepStone extreem security minded is, hoeft geen betoog. Security zit in het DNA van het bedrijf, het IT-departement is ervan doordrongen. “We zijn dagelijks bezig met gevoelige data”, vertelt Serge Groven, Corporate IT-manager. “We hebben reeds heel wat ondernomen om GDPR compliant te zijn. Private data worden bij StepStone al zeer lang gesegregeerd en goed beschermd. Om dit alles te managen, werken we echter met vaak duurdere en complexere software van heel wat verschillende vendors.”

 

Graag een nieuwe oplossing én een ervaren, flexibele partner

Of er een alternatief is voor de versnipperde technologieën? Zeker, maar die zoektocht gaat niet over één nacht ijs. Een Proof of Concept (PoC) is een uitstekend startpunt, vertrekkende vanuit het huidige platform en actuele security landschap, aangevuld met de vereisten en doelstellingen voor het alternatief. Zoals de nood om desktop te beveiligen en remote te beheren, de behoefte aan encryptie, security om ook mobile devices af te schermen, een identity broker, document policies enz.

Samengevat: StepStone wilde securitywise een one-stop-shop creëren, de kosten drukken en een single pane of glass verkrijgen (geïntegreerd IT-systeemmanagement). Als je al deze vereisten samenvoegt, kom je bij Microsoft Enterprise Mobile en Security (EMS) als oplossing uit. EMS is een hele set aan tools om beter om te gaan met het beheren van toestellen en beveiligen van data. De PoC zou uitwijzen of EMS de doelstellingen effectief zou kunnen inlossen.

 

Proof of Concept met Spikes

Spikes mocht als Microsoft expert meewerken aan deze PoC. “Het team van Spikes had in het verleden al uitstekend werk verricht voor StepStone”, gaat Serge verder. “Zoals 3 jaar geleden tijdens een dringende SharePoint opdracht en Office 365 projecten. Spikes liet zich meermaals opmerken als een probleemoplossende en flexibele partner met uitstekende securitykennis. Hun expertise kwam ons ook nu weer goed van pas. Spikes is bovendien sterk in gestructureerde projectbegeleiding en budgetopvolging. Precies wat we nodig hadden.”

De PoC werd opgestart onder leiding van Serge, gesteund door de CTO en met het oog op een volledige roll-out van EMSbinnen de groep. Teams uit verschillende landen werkten eraan mee. Samen met Spikes werd gekozen voor een gesegmenteerde aanpak om de belangrijkste functionaliteiten van EMS te testen met een 30-tal eindgebruikers van de IT-afdeling. Denk aan elementen zoals Intune mobile device security, MDM-eigenschappen, dataclassificatie en encryptie. Spikes won gedegen info bij Microsoft in om de doelstellingen van StepStone uit te filteren, grondig te testen en om te kijken of er een match was met EMS of niet.

 

EMS E3 of E5?

Er bestaat een EMS E3 en een EMS E5 versie. De focus lag aanvankelijk op E3, al kwam in de loop van het project ook E5 ter sprake. Dat is een duurdere versie met heel wat extra functionaliteiten, de ‘Rolls Royce’ van EMS. “Om hier duidelijk zicht op te krijgen, vroegen we Spikes om een workshop EMS E3 vs. E5 uit te werken. Het resultaat was een diepgaande analyse en mapping. Uit deze analyse bleek hoe Spikes ons bedrijf door de langetermijnsamenwerking door en door kent. Een meerwaarde voor de PoC en de verdere implementatie”, gaat Serge verder.

Wat bleek? EMS E5 zou een groot voordeel zijn voor een beperkt aantal eindgebruikers, voor diverse processen en rollen, onder andere door de geavanceerde log-on tracker en het zelflerend systeem. Het biedt potentieel om security uit te rollen.

 

De meerwaarde

De PoC had als test prima z’n dienst bewezen. EMS E5 voldeed beter aan de verwachtingen en zou voor een groep werknemers perfect geïmplementeerd kunnen worden. De features van EMS E3 losten de doelstellingen minder in, en de consultants van Spikes gaven hierover eerlijk advies tijdens de assessments.

“We weten nu waar we staan en hoe we kunnen optimaliseren”

 

“We weten nu waar we staan en hoe we kunnen optimaliseren”, besluit Serge. “Dit dankzij de verhelderende analyses en security expertise van de Spikes consultants, onder toeziend oog van hun customer success manager die nauwgezet de status, timing en het budget bewaakt. Onze ervaring is dat veel IT-bedrijven niet voldoende technische documentatie en productkennis kunnen voorleggen. Maar Spikes kan dit wel en maakt net daar het verschil voor elk product en IT-project.”