Front-line Field Service oplossing

Field Service Engineers zijn altijd onderweg en werken meestal bij de klant. Zij komen zelden op kantoor. Zij staan er dan ook alleen voor wanneer ze problemen bij klanten moeten oplossen … totdat ze hulp nodig hebben van collega’s of de kennisbank moeten raadplegen. De First-line Field Service oplossing zorgt ervoor dat jouw Field Engineers altijd en overal toegang hebben tot de kennis die ze nodig hebben om de klant optimaal te bedienen. Collega’s moeten gemakkelijk bereikbaar zijn wanneer hun hulp nodig is. Dat kan via voice of chat. Maar soms moet de medewerker gaan grasduinen in de Knowledge Base van de organisatie. Daarom levert de Front-line Field Service oplossing ook een Intelligente Knowledge Base waarmee elke medewerker de informatie kan vinden die hij of zijn nodig heeft, zonder lang te moeten zoeken.

De externe medewerker ondersteunen

Het Front-line Field Service-aanbod van Spikes is gebaseerd op Office 365. Office 365 bevat alle IT-hulpmiddelen om onderweg even productief te zijn als op kantoor. Het Front-line Field Service-aanbod zorgt ervoor dat onderhoudsingenieurs daar maximaal gebruik van kunnen maken:

  • Alle informatie van klant, opdracht en equipment vanuit verschillende applicaties raadplegen op een mobiel toestel? Check.
  • Procedures en (veiligheids-)richtlijnen raadplegen? Geen moeite.
  • Foto’s, video, spraak integreren in het bezoekverslag? Opgelost.
  • E-mailverkeer met de klant raadplegen? Geen probleem.
  • De agenda van collega’s raadplegen om een vervolgafspraak te maken waarbij een collega mee moet worden uitgenodigd? Het kan.
  • De kennisbank van de organisatie raadplegen? Geen moeite.
  • Een probleem overleggen met de technische ondersteuning op kantoor via chat, mail of telefoon: Kies maar.
  • Klant automatisch informeren van de interventie? Check.

De ‘Front-line Field Service’-oplossing is uniek omdat het ook een infrastructuur-deel bevat: wij zorgen er namelijk ook voor dat de smartphone, tablet of laptop van de Field Engineer altijd beveiligd en up-to-date is.

Spikes zorgt ervoor dat jouw Field Service team de best mogelijke werkomgeving heeft om ook onderweg superproductief te zijn. Lees meer over:

 

Meer over de externe werker en hoe hen te ondersteunen:

Meer weten over de verschillende typen externe werknemers die je team kunnen versterken en hoe je hen kan ondersteunen door de juiste tools in te zetten? Download onze handige whitepaper. We bekijken de behoeften van de externe werker op het gebied van techniek en bespreken hoe Office 365 je kan helpen om ze meer controle te geven over hun manier van werken.