De Mobiele werker ondersteunen met Microsoft 365

Zorg ervoor dat je teams goed zijn uitgerust om de klant van dienst te zijn thuis, onderweg of op kantoor

De meeste grotere bedrijven vandaag hebben een toenemend aantal mobiele medewerkers. Mobiele werknemers zijn het grootste deel van hun tijd onderweg, werken buiten de muren van het kantoor en komen alleen naar het kantoor als dat echt nodig is. Het aantal van deze externe mobiele medewerkers groeit razendsnel en hiermee ook de nood aan de juiste technologie zodat ze hun werk van overal flexibel en veilig kunnen uitvoeren…
Met de huidige technologie kan je mobiele werknemers krachtiger maken, hen efficiënter maken in wat ze doen en hun serviceniveau naar de klant verhogen. Mobiele werknemers werken het grootste deel van de tijd alleen. Maar toch moeten ze regelmatig contact opnemen met collega’s, team of management om hun werk te voltooien.

Typische uitdagingen voor de mobiele medewerker zijn:

  • Planning / Re-planning
  • Toegang van op afstand tot de juiste informatie (zonder precies te weten waar het is)
  • Communicatie (audio en video) met backoffice medewerkers en specialisten binnen en buiten het bedrijf
  • Eenvoudige toegang / integratie met Line-of-Business-applicaties zoals ERP en CRM (voor klantinformatie, apparatuur of productgegevens, werkordergegevens, etc.)

Mobiele medewerkers ondersteunenDownload onze handige whitepaper: ‘Mobile Workers are Front-line Workers’
en ontdek hoe jij jouw externe medewerkers kan ondersteunen door de juiste tools en technologie in te zetten. 

 

4 Types van Mobiele Medewerkers

Omdat kennismedewerkers meer en meer buiten de muren van het kantoor werken, richten onze oplossingen zich vooral op teams die mobiel, onderweg of bij de klant, hun dagelijks werk moeten kunnen uitvoeren zoals:

  • Sales vertegenwoordigers: “Verkopers horen bij de klanten te zitten”, hoor je vaak; akkoord, maar welke hulpmiddelen stel je dan best ter beschikking om hen toe te laten hun werk onderweg uit te voeren? Lees meer
  • Field Services technici: Service- en onderhoudstechnici werken echt in de frontlinie van hun organisatie; zij hebben dagelijks directe contacten met de klanten, zij zijn het gezicht van de organisatie. Hoe zorg je ervoor dat ze in de best mogelijke omstandigheden hun werk kunnen doen? Lees meer
  • Projectmedewerkers: in dienstverlenende bedrijven en in Project Engineering-bedrijven zijn medewerkers voortdurend onderweg of bij de klant om projecten te realiseren. Daarbij moeten ze vaak kunnen steunen op kennis van collega’s. Hoe organiseer je het kennisbeheer in dit soort organisaties? Lees meer
  • Inspectiemedewerkers: vele organisatie hebben inspectiemedewerkers die voortdurend onderweg zijn, binnen het bedrijf of daarbuiten. Hoe kan je hen helpen om hun werk vlot uit te voeren en steeds toegang te hebben tot hun collega’s en documentatie? Lees meer

 

 

Aanbod

Office 365 bevat alle IT-hulpmiddelen om onderweg even productief te zijn als op kantoor. ‘Het Front-line Workers aanbod’ zorgt ervoor dat Sales, Field Service, Project of Inspectie -medewerkers daar maximaal gebruik van kunnen maken. De ‘First-line Workers’ oplossing is uniek omdat het ook een infrastructuur-deel bevat: dat zorgt ervoor dat de smartphone, tablet of laptop van de verkoper of fieldworker altijd beveiligd en up-to-date is.

Spikes zorgt ervoor dat jouw externe team de best mogelijke werkomgeving heeft om ook onderweg superproductief te zijn. Lees meer over:

  • Flow workflow en management tool
  • Sales Intranet (SharePoint)
  • Planner als planning software tool
  • SharePoint als kennis(delen) portaal (Met “Autotagging” van documenten als search functie)
  • Interactieve Chatbots helpen de fieldworker naar de juiste documentatie
  • Microsoft Teams als collaboratie project management tool
  • Power apps 
  • Enterprise Mobility Suite beveilig jouw data and mobile devices

 

Meer over de externe werker en hoe hen te ondersteunen:

Meer weten over hoe het Front-line Workers aanbod je mobiele team(s) kan versterken en hoe je hen kan ondersteunen door de juiste tools in te zetten? Download onze handige whitepaper. We bekijken de behoeften van de externe werker op het gebied van techniek en bespreken hoe Office 365 je kan helpen om ze meer controle te geven over hun manier van werken.