Organisatiedoelstelling

Tevreden medewerkers hebben


Medewerkers stellen steeds hogere eisen aan de IT-hulpmiddelen die ze van hun werkgever ter beschikking krijgen. Vanuit de ervaringen die ze in hun privé-leven hebben met sociale media, mobiele devices en zelfs klant-leveranciersrelaties, ontstaan verwachtingen t.o.v. van hun werkomgeving.

Organisatiedoelstelling: tevreden medewerkers hebbenOnderzoek heeft aangetoond dat persoonlijke efficiëntie in het dagelijks werk en de relatie met collega’s in belangrijke mate de tevredenheid van medewerkers beïnvloeden. Dat zijn 2 gebieden waarin IT kan helpen.

Wanneer een medewerker vindt dat de IT-hulpmiddelen van zijn werkgever hem hinderen om productief te zijn, dan zal dat zijn of haar tevredenheid negatief beïnvloeden. Daarom is het belangrijke om bij elke implementatie van nieuwe technologie ook oog te hebben voor de persoonlijke productiviteit, naast de groepsefficiëntie en andere organisatiedoelstellingen.

 

Lees verder:

   

KlantenverhalenKlanten: Wil je weten wat we samen met onze klanten hebben gerealiseerd?

 
  • Willemen Groep bespaart tijd met Windows Intune
    Willemen Groep nam ICT-partner T-BENCH (Spikes) onder de arm. Vanuit Windows Intune zetten zij een softwareportal op, waar de medewerkers alle nodige software kunnen downloaden als ze de Intune app hebben geïnstalleerd. Intune biedt een overzichtelijk dashboard, met controle over wie welke software op welk toestel heeft draaien.


Gebruiksscenario'sScenario's: Wat wil je doen om je medewerkers tevreden te stellen?

 
  • Een lange-termijn IT-plan opstellen 
    Om te weten welke richting je moet uitgaan, moet je eerst je doel bepalen. Daarna kan je je pas afvragen hoe nieuwe IT-technologie je kan helpen om dat doel te bereiken. 
  • Eender waar kunnen werken (NWOW) 
    'Werk is niet waar je bent, maar wat je doet'. Voor een efficiënte werking moeten medewerkers vanop eender welke plaats toegang hebben tot bedrijfsgegevens en -toepassingen. 
  • Efficiënt vergaderen 
    In elk team is overleg belangrijk. Door efficiënte vergaderingen te organiseren stijgen zowel de persoonlijk productiviteit van het individu, als de efficiëntie van de organisatie. 
  • Informatie gemakkelijk vinden 
    We ondervinden allemaal de toenemende vloed aan informatie die we dagelijks ontvangen en moeten verwerken. Het gemakkelijk terugvinden van informatie is in zo'n context noodzakelijk om te kunnen overleven. 
  • Kennis beheren en delen 
    Organisaties die er in slagen om kennis onder medewerkers te delen, zijn succesvoller. Kennis ontstaat uit mensen, conversaties, documenten en hun relaties. 
  • Onderweg kunnen werken (Mobiel) 
    Bedrijfsprocessen stoppen niet wanneer een medewerker weg is van zijn bureau. Moderne apps zorgen ervoor dat een gebruiker heel efficiënt zijn job kan doen van op de plek waar hij zijn zich bevindt.  
  • Snel een ad-hoc team bijeen brengen 
    Naast structurele samenwerkingsvormen in afdelingen, projecten en comités, kent je organisatie ook ad-hoc teams die je snel bijeen moeten kunnen brengen. 


Spikes dienstenaanbodDienstenaanbod: Wil je weten welke teams je helpen om je medewerkers tevreden te stellen?

 
  • BusinessFirst Adoption Services
    Het BusinessFirst team levert je de nodige kennis en diensten om ervoor te zorgen dat nieuwe technologieën (vooral Office 365) actief worden gebruikt door alle je gebruikers.
  • Modern Apps Development Services
    Het Modern Apps team levert je alle nodig kennis en diensten om je bestaande applicaties uit te breiden met functies voor de moderne medewerker die 'always online' is en van op eender welke locatie zijn werk moet kunnen doen.
  • Office 365 Productivity Services
    Het Office 365 team levert je alle nodige kennis en diensten om Office 365 te gebruiken om de persoonlijke productiviteit van je gebruikers en de efficiëntie van je teams substantieel te verhogen.


Spikes visieVisie: Wil je de visie van Spikes kennen m.b.t. het hebben van tevreden medewerkers?

 
  • Zo wordt u Business 4.0
    Business 4.0 staat voor de moderne IT-omgeving die u nodig heeft voor een betere service aan uw klanten en voor tevreden medewerkers. 
  • Wie zijn de concurrenten van Spikes?
    Men vraagt mij regelmatig: ”Wie zijn de concurrenten van Spikes?” Het klassieke antwoord is dan: “De grote systeemintegratoren van België.” (Ik noem geen namen.) Dat is natuurlijk niet waar. Onze echte concurrenten zijn Viber, Facetime, WhatsApp, SnapChat, Messenger, Facebook, Doodle, Google Docs, Dropbox, en vele andere. Ik verklaar me nader. 
  • 5 tinten mobiel grijs
    Mobiele devices zijn niet meer weg te denken uit ons privé-leven, en nemen ook in het bedrijfsleven snel aan belang. Hoe snel? En in welke mate? Deze blogpost beschrijft 5 niveau’s van mobiele integratie in de IT van een organisatie.