Spikes

BusinessFirst Academy: opleidingen om Office 365 beter te gebruiken


BusinessFirst Academy: opleidingen om Office365 beter te gebruiken

Je organisatie heeft geïnvesteerd in Office 365 en heeft nu een mooie toolset gekregen waar je vanalles mee kan doen, maar je ziet soms door de bomen het bos niet meer. Je voelt dat jij en je team Office 365 beter zouden kunnen gebruiken, maar weet niet hoe je dat moet aanpassen. Je IT-afdeling legt je wel alle mogelijkheden van de tools uit, maar daarmee weet je nog niet hoe en wanneer u ze best toepast.

Je hebt vragen als:
 
  • ”Hoe kan ik het beste communiceren met mijn personeel of klanten. Welke hulpmiddelen uit de toolset gebruik ik best wanneer? Lync? Yammer? SharePoint Online? Email?”
  • ”Hoe deel ik het beste documenten met mijn medewerkers in verschillende business scenario’s? Via SharePoint? Yammer? Of andere mechanismen zoals OneDrive for Business? Outlook Groups? Lync?”
  • ...

De BusinessFirst Academy van SpikesWe hebben gemerkt dat veel middenmanagers met deze vragen te kampen hebben. De BusinessFirst Academy van Spikes helpt je hier wegwijs in te worden. Je Office 365 biedt zeer veel verschillende en overlappende mogelijkheden. Maar wat gebruik je nu het beste in welke business context? Hoe haal je de meeste voordelen uit deze mooie technologieën?

Onze Microsoft en Business Consultants delen graag hun kennis met jou via hands-on opleidingssessies. Geen lezingen of presentaties: je gaat direct aan de slag met allerlei gebruiksscenario’s! Je ervaart best-practices en voert deze live met elkaar uit.

Deze workshops zullen hun effect niet missen en de scenario’s zijn direct toepasbaar binnen je organisatie. Je kan ze de volgende dag al doorvoeren.

BusinessFirst is de Spikes aanpak die de samenwerking en communicatie in een organisatie verbetert door het adoptieniveau van Office 365 meetbaar te verhogen.

BusinessFirst focust op een aantal gebruiksscenario’s, waardoor jij en je collega’s onmiddellijk de voordelen ondervinden van Office 365 in al zijn aspecten (Mail, SharePoint, Yammer, Lync, OneDrive, e.a.) en waardoor de technologie intensiever wordt gebruikt.

De opleidingen van BusinessFirst Academy worden aangeboden aan een zeer lage prijs van 250 euro per persoon per sessie. We beperken bovendien het aantal deelnemers tot een maximum van 7 personen om je zoveel mogelijk persoonlijke aandacht te kunnen geven.

Alle opleidingen worden in het Nederlands gegeven. Vanaf 5 deelnemers van 1 organisatie kan de sessie op aanvraag ook in het Engels worden gegeven.

Alle documentatie is in het Engels.

Schrijf je nu in voor één van onze trainingen en haal het beste uit de mensen om je heen, verminder knelpunten en maximaliseer je Office 365 investering!

De volgende sessies zijn gepland:
 
 Datum  Gebruiksscenario
 25 maart 2015      Efficiënt vergaderen met Office 365
 9 september 2015    Beter functioneren als team met documenten in Office 365
 7 oktober 2015   Efficiënter budgetteren en analyseren met Office 365
 10 november 2015    Efficiënt vergaderen met Office 365
 16 december 2015     Transparant communiceren met Office 365


Doelpubliek
Middenmanagers en Power Users (afdelingshoofden, projectleiders, comité-voorzitters, proceseigenaren).

Waarom moet je de BusinessFirst Academy opleidingen volgen?
Als leidinggevende of Office 365 Power User leer je hoe de diverse gebruiksscenario’s van Office 365 onmiddellijk voordeel kunnen leveren in de dagelijkse werking van je team. Na de training kan je de aangeboden kennis direct implementeren in je werkomgeving.

Voor deze trainingen heb je geen eigen Office 365-licentie nodig.

Locatie
Spikes @ WAW Building Antwerpen
Mechelse steenweg 64 (6e verdieping)
2018 Antwerpen
 

25 maart: Efficiënt vergaderen met Office 365

In deze training gaan we in op het efficiënter plannen, organiseren en volgen van vergaderingen. Je werkt vanuit verschillende Business scenario’s en verschillende type vergaderingen. Je leert om de verschillende Office 365 tools zoals Lync, Outlook, SharePoint en Yammer in samenwerking met elkaar te gebruiken op een zeer handige en professionele manier. Naast de volledige harmonieuze integratie met elkaar, ervaar je ook de best practices per tool, zodat je weet in welke tool je het beste wat doet, in welk scenario.
 

9 september: Beter functioneren als team met documenten in Office 365

In deze training gaan we dieper in op het delen van documenten, organiseren en samenwerking binnen verschillende contexten. Je leert om de verschillende Office 365 tools zoals Onedrive, SharePoint, en Yammer in deze samenwerking met elkaar te gebruiken, zowel met interne als externe teamleden. 
 

7 oktober: Efficiënter budgetteren en analyseren met Office 365

Deze training gaat over nieuwe functies binnen Excel en office 365 die je helpen om betere analyses te maken en de jaarlijkse budget oefening eenvoudiger te maken. Leer samenwerken binnen eenzelfde Excel , ontdek hoe gemakkelijk data uit verschillende bronnen (én het internet) te combineren en te formatteren, en hoe je deze aantrekkelijk kan visualiseren voor verschillende doelgroepen.   
 

10 november: Efficiënt vergaderen met Office 365

Deze sessie is een redelivery van de training in maart, waar we dieper ingaan op het efficiënter plannen, organiseren en volgen van vergaderingen.
Je werkt vanuit verschillende Business scenario’s en verschillende type vergaderingen.
Je leert om de verschillende Office 365 tools zoals Skype For Business (Lync), Outlook, SharePoint, OneNote en Yammer in samenwerking met elkaar te gebruiken op een zeer handige en professionele manier.  

Tijdens de training zal je ook interne en externe mensen van buiten het kantoor in de bespreking betrekken, terwijl ze niet op locatie aanwezig zijn. Zij kunnen zien wat je doet, elektronisch mee beslissen in de meeting, documenten en notulen gedeeld krijgen en eventueel het scherm en de vergadering van afstand over nemen. Het is niet meer nodig om fysiek bij elkaar te zitten om efficiënt te vergaderen. 
 

Heb je interesse in één van onze geplande trainingsessies? Geef dan zeker je voorkeur(en) door en wij houden je op de hoogte!

 

16 december: Transparant communiceren met Office 365

In deze sessie van de opleidingsreeks staat het transparanter communiceren binnen je organisatie op het agenda, en dat vanuit de verschillende samenwerkingsomgevingen: afdelingen, projecten, werkgroepen, bedrijfsprocessen en communities. In deze sessie wordt verder ingegaan op de voordelen van de sociale media (Yammer) in een organisatie, en wat de best-practices zijn om er efficiënt mee om te gaan. Verder wordt duidelijk gemaakt welk communicatie-mechanisme (Yammer, Lync, Mail) best wordt gebruikt in welke context. 

Heb je interesse in één van onze geplande trainingsessies? Geef dan zeker je voorkeur(en) door en wij houden je op de hoogte!